Ćwiczenia dla najmłodszych Przedszkolaków. Można je podzielić na 3 części i wykonać każdego dnia tylko jedną z nich.
Rozpoczynamy od przytania dziecku wiersza. Zwracamy szczególną uwagę na akcent, gnozję, przekazanie emocji (wiersz czyta ten dorosły, który nie ma wad wymowy). Logopedia to rownież wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej. Dzieci, które NIE wsuwają języka między zęby wymawiając głoskę [z]- ćwiczenie z naśladowaniem odgłosu muchy.
Następnie cwiczymy mowę opowiesciową- zachęcamy dziecko do opowiedzenia, o jakich zwierzętach była mowa w wierszu i co te zwierzęta robiły. Można też poprosić o opisanie, jakie zwierzęta są na obrazku i co robią. Ćwiczenie można zakończyć pokolorowaniem obrazka.
Na zakończenie rozmawiamy o tym, jakie zwierzęta mieszkają w lesie/ na łące i naśladujemy ich dźwięki.