DZIEŃ W PRZEDSZKOLU 630-8.30 czas na:
- zabawy dowolne, prace indywidualną i działalność zespołową
- powitanie przychodzących dzieci, miłe słowa na dzień dobry, rozmowy na dowolne tematy
- zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, bądź inspirowane przez nauczyciela (gry dydaktyczne, planszowe, układanki, zabawy tematyczne, działalność plastyczna),
- ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe
8.30 – 900 czas na: ŚNIADANIE
- przygotowanie do śniadania, mycie rąk, pełnienie dyżurów, nakrywanie do stołu
- nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania,
że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, porządkowanie po śniadaniu
9.00 – 9.15 grupy Żuczki, Rybki, Zające
9.00 – 9.20 grupa Jeżyki
9.00 – 9.30 czas na: Orły, Wiewiórki, Liski, Jastrzębie i Wilki
- zajęcia organizowane przez nauczyciela (wzbogacanie wiedzy, umiejętności, badanie, eksperymentowanie, doświadczanie, odkrywanie, twórczość plastyczno – konstrukcyjna, zabawy rozwijające sprawność ruchową, umuzykalniające)
9. 30-11. 20/ 9.30 – 10.50 czas na:
- przygotowanie się do wyjścia na spacer lub do naszego ogródka
- spacery, wyjścia, wycieczki (wspieranie dzieci w nabywaniu samodzielności w zakresie samoobsługi przy ubieraniu się)
- zabawy na powietrzu lub w sali (samorzutna aktywność konstrukcyjna, badawcza, ruchowa wypływająca
z inicjatywy dzieci), prace gospodarcze w ogrodzie przedszkolnym i kąciku przyrody, pielęgnowanie roślin
11.00 – 11.30 /11.30 – 12.00
czas na:
- zjadanie pysznej zupy
czas na odpoczynek 11.30 – 13.00
grupa I, II,III , IV ODPOCZYNEK:
przygotowanie do odpoczynku leżakowanie ze słuchaniem muzyki, bajek, zasypianie i wypoczynek
13.15 – 13.45 obiad grupy I i II,III i IV
13.00 – 13.30 grupy V, VI, VII, VIII
- przygotowanie do obiadu, mycie rąk, pełnienie dyżurów, nakrywanie do stołu
- rozwijanie samodzielności w kulturalnym spożywaniu posiłków, posługiwaniu się sztućcami, zjadanie pysznych dań i bogatych w witaminy surówek, porządkowanie po obiedzie
czas na relaks 13.00 – 13.30
grupa V, VI, VII, VIII POBIEDNI RELAKS:
- słuchanie muzyki relaksacyjnej, poważnej, bajek, opowiadań czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt
- zabawy swobodne i organizowane, muzyczno – ruchowe, rysowanie, utrwalanie wierszy i piosenek, zajęcia dodatkowe, zabawy w ogrodzie wspieranie indywidualnego rozwoju i uzdolnień dzieci pracą wyrównawczą
1430 – 1500 czas na: PODWIECZOREK
- przygotowanie do podwieczorku, mycie rąk, uczenie się samoobsługi, pełnienie dyżurów, nakrywanie do stołu
- estetyczne spożywanie posiłku, porządkowanie
1500 –1700 czas na:
- zabawy w ogrodzie lub na sali zależnie od pory roku i warunków pogodowych
- działania utrwalające nabyte umiejętności, praca indywidualna
- stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci (zabawy dydaktyczne, zabawy
w kącikach zainteresowań, gry i zabawy dramowe, zabawy ze śpiewem) - słuchanie literatury dziecięcej
- czas na pożegnanie „do zobaczenia jutro” – rozchodzenie się do domu lub do innych grup