Nasz dzień


6:30 - 8:30 czas na:
✔️zabawy dowolne, prace indywidualną i działalność zespołową
✔️ powitanie przychodzących dzieci, miłe słowa na dzień dobry, rozmowy na dowolne tematy
✔️ zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, bądź inspirowane przez nauczyciela (gry dydaktyczne, planszowe, układanki, zabawy tematyczne, działalność plastyczna),
✔️ ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe
8:30 - 9:00 czas na:
ŚNIADANIE
✔️ przygotowanie do śniadania, mycie rąk, pełnienie dyżurów, nakrywanie do stołu
✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, porządkowanie po śniadaniu


✔️Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą realizowane w obszarach według wybranego programu nauczania
✔️ Spacery, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia
✔️Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi
9:00 - 11:00 czas na:
11:00 - 11:30 czas na:
OBIAD [ZUPA]
✔️ przygotowanie do I dania [zupa], mycie rąk, pełnienie dyżurów
✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków
11:30 - 13:00 czas na:
DZIECI MŁODSZE:
✔️ Odpoczynek na leżakach – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, kołysanek
DZIECI STARSZE:
✔️ II Zajęcia dydaktyczne
✔️ zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne
✔️ pracę indywidualną
13:00 - 13:30 czas na:
OBIAD [II danie]
✔️ przygotowanie do II dania, mycie rąk, pełnienie dyżurów
✔️ ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków
13:30-14:30 czas na:
✔️ bajkoterapię
✔️ zabawy konstrukcyjne, dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci
✔️ zabawy na świeżym powietrzu
13:30-14:30 czas na:
PODWIECZOREK
✔️ przygotowanie do PODWIECZORKU, mycie rąk, pełnienie dyżurów, nakrywanie do stołu
✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, porządkowanie po śniadaniu
14:30 - 16:30 czas na
✔️ Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości
✔️ omówienie z dziećmi wydarzeń dnia
✔️ prace użyteczno-porządkowe w sali
✔️ praca indywidualna z dzieckiem
✔️ zabawy na przedszkolnym placu zabaw
✔️ rozchodzenie się dzieci do domów