Nasz dzień

Priorytetem działalności Przedszkola Leśna Drużyna w Kamionkach jest zapewnienie naszym dzieciom wszechstronnego rozwoju, bezpieczeństwa, akceptacji i poszanowania ich praw. Poprzez systematyczne rozpoznawanie potrzeb naszego środowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi, doskonalimy jakość pracy naszej placówki.

6:30 - 8:30 czas na:

✔️zabawy dowolne, prace indywidualną i działalność zespołową

✔️ powitanie przychodzących dzieci, miłe słowa na dzień dobry, rozmowy na dowolne tematy

✔️ zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, bądź inspirowane przez nauczyciela (gry dydaktyczne, planszowe, układanki, zabawy tematyczne, działalność plastyczna),

✔️ ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe

8:30 - 9:00 czas na:

ŚNIADANIE

✔️ przygotowanie do śniadania, mycie rąk, pełnienie dyżurów, nakrywanie do stołu

✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, porządkowanie po śniadaniu

 

✔️Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą realizowane  w obszarach według wybranego programu nauczania

✔️ Spacery, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia

✔️Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi

9:00 - 11:00 czas na:

11:00 - 11:30 czas na:

OBIAD [ZUPA]

✔️ przygotowanie do I dania [zupa], mycie rąk, pełnienie dyżurów

✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków

 

11:30 - 13:00 czas na:

DZIECI MŁODSZE: 

✔️ Odpoczynek na leżakach – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, kołysanek 

DZIECI STARSZE:

✔️ II Zajęcia dydaktyczne 

✔️ zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne

✔️ pracę indywidualną 

 

13:00 - 13:30 czas na:

OBIAD [II danie]

✔️ przygotowanie do II dania, mycie rąk, pełnienie dyżurów

✔️ ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami

✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków

 

13:30-14:30 czas na:

✔️ bajkoterapię 

✔️ zabawy konstrukcyjne, dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci

✔️ zabawy na świeżym powietrzu 

 

13:30-14:30 czas na:

PODWIECZOREK

✔️ przygotowanie do PODWIECZORKU, mycie rąk, pełnienie dyżurów, nakrywanie do stołu

✔️ nabywanie umiejętności kulturalnego i estetycznego zachowania przy stole, nabywanie przekonania, że spożywane posiłki są smaczne i zdrowe, porządkowanie po śniadaniu

 

14:30 - 16:30 czas na

✔️ Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości

✔️ omówienie z dziećmi wydarzeń dnia

✔️ prace użyteczno-porządkowe w sali

✔️ praca indywidualna z dzieckiem

✔️ zabawy na przedszkolnym placu zabaw

✔️ rozchodzenie się dzieci do domów

Przejdź do treści