Praca zdalna 18.11 popołudnie

Czas trochę się poruszać:)

Taniec-połamaniec – zabawa rytmiczna, ożywiająca.
Dzieci swobodnie biegają w różnych kierunkach, wykonują podskoki z wyskokiem w górę przy nagraniu dowolnej piosenki.


Trening uważności – kształtowanie szybkiej reakcji i orientacji, z elementem równowagi.
Dzieci poruszają się po pokoju zgodnie z rytmem nagrania, rytmicznej melodii. Gdy muzyka milknie, zatrzymują się i stają na jednej nodze. Na zmianę: przodem do rodzica., tyłem (R. ustawia się w różnych miejscach pokoju).


Ruchy tancerzy – rozwijanie umiejętności współpracowania z partnerem.
Dzieci stają w parach naprzeciwko siebie. Jedno dziecko pokazuje ruchy taneczne wykonywane przez tancerzy (obroty, ukłony), drugie je naśladuje

Zabawa w sylaby – ćwiczenia rytmiczne z użyciem grzechotek.
Dzieci, w siadzie skrzyżnym, wybierają dwa słowa, np. dwusylabowe, rymujące się ze sobą. Trzymają po dwie grzechotki: w górze, na dole, z boku, i potrząsają nimi, akcentując sylaby. Np. la-to, ta-to. (Grzechotki można wykonać z butelek wsypując do nich ryż, kaszę lub fasolę)


Tak jak ja – odtwarzanie rytmu.
Dzieci stoją w sali, w rozsypce. R. wystukuje rytm na bębenku (jako bębenka można użyć karton, plastikową miskę) i wypowiada słowa: Zrób tak jak ja. Dzieci odtwarzają rytm za pomocą grzechotek lub butelek napełnionych drobnym materiałem, wykonując jednocześnie rytmiczne podskoki w miejscu.