Poznajemy czwórkę

Dzień dobry. Dzisiaj poznamy pisownię cyfry 4.

  • Rodzic pokazuje sposób pisania cyfry 4 /zwrócenie uwagi na właściwy kierunek kreślenia/. Następnie dziecko rysują cyfrę 4:
  • palcem po dywanie
  • w powietrzu
  • układa kształt cyfry z patyczków
  • palcem na tackach z kaszką manną
  • na plecach kogoś z rodziny
  • flamastrem na gazetach

1.Aspekt kardynalny liczby 4 . Rodzic czyta wierszyk o czterech liskach.

„Liski” Wanda Chotomska

Cztery małe, rude liski piły mleko z jednej miski. Jeden lisek z drugim liskiem powsadzały łapki w miskę. Trzeci lisek z czwartym liskiem weszły w miskę z wielkim piskiem. I wylały mleko z miski cztery małe rude liski

Po przeczytaniu wierszyka rodzic zadaje uczniom pytania: Kto jest bohaterem wiersza? Co robiły liski? Jakiego koloru były liski? Ile lisków piło mleko. Ile było misek z mlekiem? Ile każdy lisek ma nosków, oczek, uszek, ogonków, łapek?

2.Dzieci lepią z plasteliny 4 liski, las, mogą też ulepić inne zwierzęta leśne. Lepią również miskę z mlekiem dla lisków.

Dzieci ustawiają ulepione liski w kolejce do miski z mlekiem. Pokazują, który lisek jest pierwszy, który drugi, trzeci i czwarty, czyli ostatni. Rodzic zadaje pytanie, co się stanie, jeżeli miskę przestawimy na koniec kolejki. Który lisek będzie wtedy pierwszy, który drugi, trzeci, a który czwarty?

3.Ćwiczenia w pisaniu cyfry 4