Tematy tygodniowych zajęć realizowanych w styczniu- grupa Żuczki

Tydzień I : Przez okrągły rok

Umiejętność ogólna:

Uświadamianie następstwa pór roku.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy.

Piosenka

,,Cztery pory ma rok”

Radosna Wiosna wita kwiatuszek drzewko zakwita

wychodzą z ziemi robaczki liście wracają na krzaczki

 robi się ciepło i słonce świeci

z domu na łąkę wychodzą dzieci

cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus

cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus

nad wodą fajnie jest w lecie wakacje najlepsze na świecie

piaskowe zamki robimy, po plaży boso chodzimy

z drzewa zrywamy dojrzałe czereśnie

letnie słońce już budzi nas wcześnie

cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus

cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus

po lecie zawsze jest jesień kolory piękne nam niesie

z góry spadają kasztany pełne kieszenie ich mamy

zbieramy jagody i grzybki w lesie tak wiele radości nam daje jesień

cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus

cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus

mroźna już nadchodzi zima i śnieżek padać zaczyna

z niego robimy bałwanki potem idziemy na sanki

z górki zjeżdżamy rzucamy śnieżkami na Mikołaja i święta czekamy

cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus

 cztery pory roku natura je zmienia robi hokus-pokus


Tydzień II:  Zimowe zabawy

Umiejętność ogólna:

– Poznaje zjawiska atmosferyczne zachodzące zimą

Wiersze

,,Zima” Cz. Janczarski

Białe chmury w dal płyną

nad doliną, niziną…

Może spadną na głowę

białe gwiazdki śniegowe?

,,Płatki śniegowe” A. Łada-Grodzicka

Białe płatki w tańcu wirują

i mrozem się nie przejmują.

One mróz bardzo kochają,

bo sprawia, że śniegiem się staja.

Tydzień III:  Babcia i Dziadek

Umiejętność ogólna:

-umacniać więzi rodzinne między babcią, dziadkiem a wnukami

-Rozwijanie szacunku do osób starszych

Piosenka

„Babciu droga babciu”

Babciu, droga babciu powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to co my?
 my tupiemy  tup, tup, tup
teraz babciu ty to zrób!

Dziadku, drogi dziadku powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to co my?
my klaszczemy raz dwa trzy
teraz dziadku zrób to ty!

Dziadku, drogi dziadku powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to co my?
my skaczemy 1, 2, 3
teraz dziadku zrób to ty!

Babciu, droga babciu powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to co my?
my całuski damy ci
teraz babciu daj nam ty!

RODZINKA- zabawa paluszkowa

(dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)

Ten duży – to dziadziuś

A obok – babunia

Ten w środku – to tatuś.

A przy nim – mamunia.

A to jest – dziecinka mała

A to – moja rączka cała!

„Niech Dziadzio z Babunią” – Zofia Rogoszówna

Niechaj dziadzio z babunią
tak nam długo żyją,
póki komar i mucha
morza nie wypiją.
A ty mucho, ty komarze
pijcie wodę powoli,
aż się dziadzio i babcia
nażyją do woli.

Tydzień IV: Ptaki zimową porą

Umiejętność ogólna:

– Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt poprzez dokarmianie ptaków w trudnych, zimowych warunkach

WIERSZ „PTAKI I DZIECI”

 Autor: W. Domeradzki

Śnieg zasypał pola, lasy.

Dokąd lecą głodne ptaki?

Kto je karmi po zamieci?

Kto?

Wiadomo, małe dzieci.

O, już biegną dwie dziewczynki.

Rozsypały okruszynki.

Zjadły ptaszki chlebek biały.

Ćwir, ćwir – pięknie dziękowały.

ĆWIR-ĆWIR- zabawa paluszkowa

Ćwir-ćwir, ćwir-ćwir,        

Ptaszki śpiewają.    /łączymy opuszki wszystkich palców obu dłoni tworząc dziubek, rozstawiamy kciuki.

Fyr-fyr, fyr-fyr,      

Ptaszki fruwają.    /łączymy ze sobą kciuki i machamy pozostałymi palcami.