Zwierzęta leśne – zajęcia I 21.10

Witajcie Tańczące jeżyki. Dzisiaj poznamy zwierzęta z lasu i dowiemy się w jakich domach one mieszkają. Na początku posłuchajcie wiersza pt. „Kto biega po leśnych ścieżkach?” i odpowiedzcie na pytania do jego treści:

Wiersz pt. „Kto biega po leśnych ścieżkach?”

Wiele ścieżek w naszym lesie.

Po pierwszej mróweczka coś niesie.

Po drugiej biegnie myszka,

Na trzeciej leży wielka szyszka.

Czwarta, to już nie ścieżka, to droga,

A po niej dumnie sunie stonoga. Po piątej dwie sarenki biegają,

A na szóstej dwa zajączki na mamę czekają.

Tylko brak jest chyba ludzi!

 Lecz gdy słonko ich obudzi,

Zbierać grzybki i maliny przyjdą chłopcy i dziewczynki.

Pytania do treści wiersza: Dzieci wypowiadają się w oparciu o wiersz, posługując się nazwami liczebników porządkowych.

– Ile ścieżek było w lesie?

– Jakie zwierzątko szło po pierwszej (odp. mróweczka coś niosła)/drugiej (odp. biegła myszka)/trzeciej (odp. leży szyszka)/czwartej (odp. szła stonoga)/piątej (odp. dwie sarenki biegają)/szóstej ścieżce (odp. dwa zajączki na mamę czekały)?

Zabawa naśladowcza „Jeże, wiewiórki, sowy”. Rodzic podaje tempo (gra na dzwoneczku) i hasło: Jeż. Dziecko w podanym tempie, cicho spaceruje po pokoju (jak jeż). Na hasło: Wiewiórka, dziecko w podanym tempie skacze (jak wiewiórka). Na hasło: Sowa, dziecko w podanym tempie, fruwa (jak sowa). Zabawę powtarzamy 2-3 razy zmieniając tempo.

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Domy zwierząt”. Na podłodze rozłożone są papierowe liście i obręcze. Dziecko to jeż, a rodzice to wiewiórki. Dziecko porusza się swobodnie przy dowolnej muzyce. Na sygnał: Do domu! Jeż unosi listek nad głową, a wiewiórki wchodzą do obręczy z wstążki. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Obejrzyj film o piesku, który szukał mieszkanka pt. „Gdzie ja mieszkam”, a dowiesz się gdzie mieszkają zwierzątka leśne.

Połącz na obrazku zwierzątka z ich domkami.