Zajęcia popołudniowe 26.10

Pada deszczyk – zabawa logorytmiczna
Dzieci za nauczycielem powtarzają tekst i ruchy.
Pada deszczyk, pada kap, kap, kap (rękoma naśladowanie kapania deszczu)
Pada deszczyk, pada
Chlap, chlap, chlap (klaskanie w dłonie)
Pada deszczyk, pada
Tup, tup, tup (tupanie w miejscu)
Pada deszczyk, pada
Chlupu, chlup. (tupnięcie i lekki wyskok w przód)

„Drobny deszczyk i gruby deszcz” – dzieci biegają po sali, naśladując drobny deszczyk (biegają
na paluszkach) lub ulewę (biegają na piętach).

„Deszczowa chmurka” – dzieci w rytm wyklaskiwany biegają po sali. Na mocne uderzenie zwijają się w kulkę, chowają głowę – pada deszcz. Znów biegają w rytm tamburyna. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy

„Tak, jak deszcz” – ćwiczenie słuchowo-ruchowe.
Dzieci spacerują po dywanie w ciszy. Ich zadaniem jest usłyszenie deszczu pukającego o parasol i naśladowanie takiego sposobu grania na dowolnie wybranym przedmiocie. Rodzic za każdym razem gra na swoim parasolu inaczej:
– puka palcem,
– przebiega szybko palcami, imitując ulewę,
– płaską dłonią uderza w czaszę parasola,
– pociera płaską dłonią po materiale.

„Rozkładamy parasol podczas silnego wiatru” – ćwiczenia z użyciem siły.
Naśladowanie ruchów wykonywanych podczas rozkładania parasola, gdy wieje silny wiatr – siłowanie się

„Zwierzęta chowają się przed deszczem” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci chodzą na czworakach, naśladując chowanie się zwierząt pod drzewami, w norkach (czworakowanie, pełzanie, zwijanie się).

Małe słonko – masażyk
Najpierw rodzić rysuje dziecku na plecach potem zamiana
Małe słonko (rysowanie palcem małych kółek)
Duże słonko (rysowanie palcem dużych kółek)
Mało dzieci (pukanie opuszkiem jednego palca)
Dużo dzieci (pukanie opuszkami wszystkich palców)
Deszczyk pada (szybkie przebieranie palcami)
Słonko świeci (rysowanie kółka jednym palcem)
Na spacerek poszły dzieci (wolne przebieranie palcami)