Zabawy na deszczowe dni – 26.10

Witajcie Tańczące Jeżyki:). Dzisiaj wybierzemy się w podróż do baśniowej krainy deszczu i wiatru. Posłuchajcie bajki pt. „Wieje i pada” i pobawcie się z rodzicami w zabawie do bajki „Spacer”. Miłej zabawy 🙂

Bajka relaksacyjna B. Bielskiej pt. „Wieje i pada”

Witajcie w październiku! Zabieram was dzisiaj w bajeczną podróż do jesiennej krainy deszczu i wiatru, w której mieszkają Przytulanki. Zamknijcie oczy i przenieście się we śnie do miejsc, o których będę opowiadała. Otuleni ciepłymi czapeczkami i szaliczkami, wędrujecie na spotkanie z drzewami, na których nocują już ostatnie liście. Wiatr lekko kołysze gałązkami. Słoneczko delikatnie oświetla dróżkę, po której wędrujecie. W powietrzu unosi się zapach pieczonych w ognisku ziemniaków, czuć też zapach suszonych grzybów i jabłek. Odchodząca jesień przykryła rośliny ciepłym kocykiem, pozostawiła nam dużo warzyw i owoców na zimę, a na pustych gałązkach powiesiła mnóstwo pluszaków, widocznych tylko dla mieszkańców lasu. Wy także dostrzegacie Przytulanki. Jesteście przecież w baśniowej jesiennej krainie. Chociaż deszcz tak głośno śpiewa, a październikowy wiatr coraz szybciej tańczy, wokół jest cicho i przyjemnie. Wasze ciepłe myśli rozgrzeją dziś przedszkolną salę jeszcze mocniej. Niedługo wrócicie do baśniowej krainy, aby powitać zimę. Teraz powoli otwórzcie oczy….

Zabawa ruchowa do bajki „Spacer”

Rodzic mówi: Otwórz oczy i wciągnij rześkie powietrze po deszczu. Załóż kalosze, ciepłą kurtkę i czapkę, pójdziemy na spacer. Dziecko naśladuje ruchy zakładania wymienianych części ubrania, gdy rodzic mówi: załóż kalosze…załóż kurtkę, załóż czapkę…załóż szalik. Następnie swobodnie maszerujemy z dzieckiem, biegamy i wykonujemy podskoki.

Zabawa dydaktyczna „Deszczowe kropelki”. Potrzebne będą wycięte obrazki 4 chmurek i 10 wybranych kropelek (umieszczone poniżej)

Dziecko otrzymuje obrazki wyciętych chmurek (4 takie same) oraz kropelki deszczu (10 kropelek). Następnie układa krople na każdej chmurce według wielkości rosnącej: na pierwszej chmurce jedna kropla/ na drugiej 2 krople itd. i przelicza krople. Po ułożeniu kolejno układa według wielkości malejącej: na pierwszej – 4 krople, na drugiej – 3 krople, na trzeciej – 3 krople i na czwartej – 1 kroplę i wymienia emocje, które są przedstawione na kroplach.

Zabawa z elementem pościgu „Wiatr i chmurka”. Dziecko siedzi skrzyżnie na dywanie. Dziecko – wiatr, zakłada czerwoną wstążeczkę na rękę, a rodzic – chmurka zakłada niebieską wstążeczkę. Chmurka ucieka, biegając po pokoju. Wiatr biegnie za nią, starając się poruszać tą samą drogą. Na hasło: Burza obydwoje trzymają się za ręce i tańczą przy dowolnej muzyce.

Zabawa dydaktyczna „Burza, wiatr i deszcz”. Dziecko wybiera instrument np. dzwoneczek (można zastosować domowe instrumenty np. dwie pokrywki lub garnek i łyżkę). Rodzic rzuca kostką do gry: przed rzucaniem ustalamy liczbę oczek dla burzy (np. 2 oczka)/ wiatru (3 oczka)/ deszczu (4 oczka) – dziecko liczy oczka i gra na instrumencie tyle razy, ile oczek wskazuje kostka.

Propozycje dla chętnych dzieci. Rysuj po śladzie.