Witajcie Tańczące Jeżyki 🙂 Dzisiaj poznamy pewnego pieska, który miał smutny nastój z wielu powodów. Posłuchajcie wierszyka, a dowiecie się jakie smuteczki zdarzają się w życiu piesków.
Wiersz Jana Brzechwy pt. „Psie smutki”
Na brzegu błękitnej rzeczki
Mieszkają małe smuteczki.
Ten pierwszy jest z tego powodu,
Że nie wolno wchodzić do ogrodu,
Drugi – że woda nie chce być sucha,
Trzeci – że mucha wleciała do ucha,
A jeszcze, że kot musi drapać,
Że kura nie daje się złapać,
Że nie można gryźć w nogę sąsiada
I że z nieba kiełbasa nie spada,
A ostatni smuteczek jest o to,
Że człowiek jedzie, a piesek musi biec piechotą.
Lecz wystarczy pieskowi dać mleczko
I już nie ma smuteczków nad rzeczką.
Pytania do treści wiersza:
- Jakie powody do smutku miał pies z wiersza?
- Co sprawiło, że pies z wiersza nie miał już smutków?
- A czy wy czasem macie powody do smutku?
- Jak sobie radzicie ze smutkiem?
Zabawa ruchowa „Rozwesel misia” – dziecko przyjmuje rolę „Misia”. Miś jest smutny, a zadaniem rodzica jest rozweselenie misia. Metoda i technika dowolna (można biegać, skakać, robić dziwne miny). Miś ma się uśmiechnąć lub zaśmiać – oczywiście Miś jak najdłużej stara się pokazywać smutną minę. Kolejno następuje zamiana ról, rodzic staje się Misiem, a dziecko stara się go rozweselić.
Zabawa ruchowa „Radość i smutek” – dziecko porusza się swobodnie w rytmie wgrywanym/wystukiwanym przez rodzica np. na dzwoneczku. Gdy rodzic pokaże smutną minkę – dziecko kuca, a gdy wesołą – dziecko skacze jak najwyżej potrafi. Zabawę powtarzamy 4-6-krotnie.
Propozycja gry Memory „Emocje”