Mój dzisiejszy nastrój

Witajcie Tańczące Jeżyki 🙂 Dzisiaj poznamy pewnego pieska, który miał smutny nastój z wielu powodów. Posłuchajcie wierszyka, a dowiecie się jakie smuteczki zdarzają się w życiu piesków.

Wiersz Jana Brzechwy pt. „Psie smutki”

Na brzegu błękitnej rzeczki

Mieszkają małe smuteczki.

Ten pierwszy jest z tego powodu,

Że nie wolno wchodzić do ogrodu,

Drugi – że woda nie chce być sucha,

Trzeci – że mucha wleciała do ucha,

A jeszcze, że kot musi drapać,

Że kura nie daje się złapać,

Że nie można gryźć w nogę sąsiada

I że z nieba kiełbasa nie spada,

A ostatni smuteczek jest o to,

Że człowiek jedzie, a piesek musi biec piechotą.

Lecz wystarczy pieskowi dać mleczko

I już nie ma smuteczków nad rzeczką.

Pytania do treści wiersza:

  • Jakie powody do smutku miał pies z wiersza?
  • Co sprawiło, że pies z wiersza nie miał już smutków?
  • A czy wy czasem macie powody do smutku?
  • Jak sobie radzicie ze smutkiem?

Zabawa ruchowa „Rozwesel misia” – dziecko przyjmuje rolę „Misia”. Miś jest smutny, a zadaniem rodzica jest rozweselenie misia. Metoda i technika dowolna (można biegać, skakać, robić dziwne miny). Miś ma się uśmiechnąć lub zaśmiać – oczywiście Miś jak najdłużej stara się pokazywać smutną minę. Kolejno następuje zamiana ról, rodzic staje się Misiem, a dziecko stara się go rozweselić.

Zabawa ruchowa „Radość i smutek” –  dziecko porusza się swobodnie w rytmie wgrywanym/wystukiwanym przez  rodzica np. na dzwoneczku. Gdy rodzic pokaże smutną minkę – dziecko kuca, a gdy wesołą – dziecko skacze jak najwyżej potrafi. Zabawę powtarzamy 4-6-krotnie.

 Propozycja gry  Memory „Emocje”

https://eduzabawy.com/gry-online/memory/emocje/