„Leśni przyjaciele”.

Dzień dobry Jeżyki dziś poznamy i pobawimy się z leśnymi przyjaciółmi. Dobrej zabawy

Zabawa dramowa „Jestem …jeżem, wiewiórką, liskiem”. Dziecko wybiera obrazek zwierzątka leśnego i wypowiada się o nim, podając cechy zewnętrzne, odnosząc się do trybu życia.: np. jestem wiewiórką, bo jestem ruda i mam puszysty ogon. Jestem jeżem , mam kolce i zasypiam na zimę. Następnie pokazuje sposób poruszania się wybranego zwierzątka.

Wiersz W. Ścisłowskiego „Jeż i jeżyna”.

Spotkał w lesie jeż jeżynę

i zdziwioną zrobił minę:

Zauważył bowiem jeż,

że jeżyna kłuje też.

Kto biega po leśnych ścieżkach? – wypowiedzi w oparciu o wiersz, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
Wiele ścieżek w naszym lesie.
Po pierwszej mróweczka coś niesie,
Po drugiej biegnie myszka,
Na trzeciej leży wielka szyszka.
Czwarta, to już nie ścieżka, to droga

A po niej dumnie sunie stonoga.
Po piątej dwie sarenki biegają,
A na szóstej dwa zajączki na mamę czekają.
Tylko brak jest chyba ludzi!
Lecz, gdy słonko ich obudzi
zbierać grzybki i maliny przyjdą chłopcy i dziewczyny.


Ścieżka sensoryczna – chodzenie po: folii bąbelkowej, folii aluminiowej, tekturze falistej (tektura ochronna budowlana

Zwierzęta w lesie – rozpoznawanie i nazywanie zwierząt po częściowym
odsłonięciu obrazka Analiza sylabowa wybranych nazw zwierząt (w zależności od możliwości dzieci) np.: so-wa, sar-na, lis. Ilość sylab mogą dzieci wyklaskać, wytupać

Na koniec można wykonać leśnego przyjaciela z rolki po papierze toaletowym