Deszczowa pogoda

Witam serdecznie

Wiersz U. Piotrowskiej „Kalosze i deszcz”

Połączony z ćw. ortofonicznymi na zgłoskach: hopsa, hopsa; plusku, plusku; kap, kap, kapu; plask, plask.

Dwa kalosze, hopsa, hopsa, skaczą przez kałuże.

– Plusku, plusku – proszą deszczyk, żeby padał dłużej.

– Kap, kap, kapu – deszczyk woła. – Lecę już z ochotą.

Lubię patrzeć jak kalosze, wchodzą: plask, plask, w błoto.

Pytania do treści:

Jakie buty skakały przez kałuże?

O co prosiły deszczyk?

Na co lubił patrzeć deszczyk?

Karta pracy- dobierz w pary kalosze

Przeliczanie elementów

Informacja dla rodziców – jak przeliczać z dzieckiem.

Przeliczanie nakrętek- przykładowe zadania. Zadanie dostosowujemy do umiejętności dziecka.

Pomoce dydaktyczne : nakrętki, biała kartka A4 ( mogą to być np. klocki, łyżeczki, patyczki)

Zadanie 1

  1. Rodzic układa 3 nakrętki i prosi dziecko o przeliczenie nakrętek (jeśli dziecko ma z tym trudność rodzic liczy z dzieckiem)

Dziecko przelicza jednocześnie wskazując palcem na nakrętkę

Następnie rodzic zadaje pytanie : Ile jest nakrętek? Dziecko odpowiada : 3

Zadanie 2.

Rodzic kładzie na kartkę 5 nakrętek i prosi dziecko o przeliczenie.

1.Dziecko przelicza jednocześnie wskazując palcem na nakrętkę 1,2,3,4,5. (jeśli dziecko ma z tym trudność rodzic liczy z dzieckiem)

2. Następnie rodzic zadaje pytanie ile jest nakrętek? dziecko odpowiada 5