„Świat w kropli deszczu” – 28.10.2020r.

TEMAT DNIA: „Świat w kropli deszczu”

1. Ćwiczenia poranne

– Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [011] – zmodyfikowany

Autor: Bożena Forma

1. Bieg w różnych kierunkach – przed siebie, w prawo i w lewo.

2. Zabawa ruchowa „Rzuty do celu”.

Dorosły trzyma hula hop/duże pudło. Dziecko bierze woreczek i z określonej odległości stara się trafić do „okienka”.

3. Ćwiczenie przeciw płaskiej stopie.

Bieg na palcach, chód na piętach z podwiniętymi palcami. Przejście do siadu. Nogi wyciągnięte do przodu, zgięte w kolanach. Dziecko stara się zmiąć szmatkę prostując i energicznie kurcząc palce.

4. Podskoki obunóż na palcach.

5. Dzieci podaje sobie ręce z dorosłym, lub z drugim dzieckiem:

•   na raz unoszą je w górę (w dalszym ciągu się trzymając)

•   na dwa opuszczają (ćwiczenie wykonują kilka razy)

•   kołyszą się miarowo w ustalonym kierunku, raz w lewo, raz w prawo

•   ręce zgięte w łokciach, zaciśnięte pięści. Wykonują energiczny bieg w miejscu równocześnie poruszając rękami (naśladują boksowanie, łokcie blisko ciała)

2. Zabawa z piosenką:

3. Zabawa naśladowcza „Pogoda”.

 Na hasło mały deszcz – kapuśniaczek, dziecko delikatnie uderza opuszkami palców o gazetę, na hasło ulewa – uderza całą dłonią w gazetę, na hasło wietrzyk – powoli drze gazetę w paski, na hasło wichura – szybko drze gazetę w paski. Na koniec ugniata kulę z gazety, podrzuca ją do góry i próbuje ją złapać – naśladowanie spadającego gradu.

4. Słuchanie wiersza „Ulewa” M. Ledwoń

Dziecko uważnie słucha treści wiersza, następnie swobodnie wypowiada się na temat jego treści.

Porównuje pogodę jaka jest obecnie z tą w wierszu.

Już od rana w naszym mieście,

dziarsko kropi i szeleści.

Pada, leje, mży i chlusta,

i po głowach i po chustach,

i po dachach, po podwórkach,

ciągle kropi, ciągle ciurka.

Smutne pieski w budach siedzą,

nad zmoczonym futrem biedzą. (…)

Mokną ptaki, ludzie drzewa

– taka to dzisiaj ulewa!

5. Zabawa artykulacyjna „Pogoda”.

Dorosły  wypowiada słowa związane z pogodą:

Wiatr – szuuuuuu, szuuuuu, szuuuuu, szuuuuuu

Deszcz – kap, kap, kap, kap,

Kropla wpada do kałuży – plum, plum, plum, plum

Chodzę w kaloszach po kałużach – chlap, chlap, chlap, chlap

Przy następnych powtórzeniach dziecko naśladuje dźwięki wraz z dorosłym.

6. Zabawa ruchowa „Kasztanku, gdzie jesteś?”

Dziecko rozwija spostrzegawczość  biorąc udział w zabawie ( na zasadach zabawy „ciepło-zimno”).

7. Karta pracy „Deszcz”

Dziecko kończy rysować obrazek, następnie go koloruje.