- Wprowadzenie do zajęć poprzez utrwalanie dni tygodnia, miesięcy, pory roku i pogody. Dzieci jeszcze mylą te pojęcia dlatego pomagamy dziecku odpowiedzieć na pytania, możemy wymienić z dzieckiem wszystkie dni tygodnia, pory roku, i nazwy miesięcy . Zadajemy dziecko pytanie:
– jakie mamy dzień tygodni? Jaki był wczoraj dzień tygodnia? Jaki będzie jutro?
– jaki mamy miesiąc?
– jaką mamy porę roku? Jaka będzie następna pora roku?
– jaką mamy dziś pogodę?
2. Kolorowe kredki – układamy przed dzieckiem 4 kredki w różnym kolorze. Prosimy, by dziecko głośno policzyło kredki i powiedziało ile ich jest. Następnie prosimy by dziecko ponumerowało kredki i nad kredkami ułożyło prawidłową cyfrę 1,2,3,4
3. Który kolor? – gdy kredki leżą przed dzieckiem prosimy, by nazwało kolory kredek. Następnie razem z dzieckiem wskazujemy kredkę, która jest pierwsza, druga, trzecia, czwarta. Kolejno pytamy dziecko jaki kolor ma kredka trzecia? W jakim kolorze jest kredka pierwsza? Możemy zamienić się rolą z dzieckiem Itd.
4. Wyścigi – do tej zabawy możemy użyć autek, piłek lub kredek, przygotowujemy 4 zabawki na linii startu, następnie po kolei turlamy daną zabawkę sprawdzamy, która jest najbliżej mety, dziecko nazywa , która zabawka jest pierwsza, druga, trzecia, czwarta.
5. Która to strona – dziecko ogląda wybraną przez siebie książkę i liczy ponumerowane strony, ustala jaki jest obrazek na pierwszej, drugiej, trzeciej… stronie i opowiada rodzicowi co znajduję się na obrazku .
6. Karta pracy Cyfry
