Bezpieczne wakacje

Dzień dobry Niedźwiadki, te ostatnie 3 dni edukacji zdalnej będę z Wami.

Zaproszenie do zajęć zagadką:

Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują.   (morze)

Pytania dla dzieci:  ● Jak wygląda morze? ● Które z dzieci widziało morze? ● Jak duże jest morze? ● Po co się jeździ nad morze?  ● Jakich zasad trzeba przestrzegać na plaży? – dzieci wypowiadają się na temat właściwego zachowania się podczas przebywania na plaży, na podstawie własnych doświadczeń.

Przypomnijmy sobie zasady bezpieczeństwa podczas wakacji na podstawie wiersza „Wakacyjne rady” W. Bodalskiej:

Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj
kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze –
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie
jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz
nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!

Porozmawiajcie w domu z rodzicami na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997

(Zanim wskoczysz o wody, pamiętaj o rozgrzewce)

Obejrzyj filmik edukacyjny  dotyczący bezpiecznych wakacji nad morzem https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

A teraz trochę zabawy z rodzinką 😊

 „Fale”- zabawa z kocem. Dzieci wykonują małe, średnie lub duże płynne ruchy, aby wywołać faliste wznoszenie się i opadanie koca. W zabawę ruchową nauczyciel/rodzic wplata opowiadanie o łagodnym morzu i nadchodzącym sztormie.

 „Sztorm” – zabawa przy użyciu chusty animacyjnej/koca. Na chustę wrzucamy lekki przedmiot np. piłeczkę. Podczas wachlowania nie może ona spaść z chusty. Jeśli wpadnie ośrodka to dzieci złowiły „Złotą rybkę”.

 Worek ze skarbami od „Złotej rybki”. Uczestnicy siedzą wokół chusty/koca, podają worek ze skarbami w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, zadaniem osoby, która trzyma worek, jest wyciągnięcie rekwizytu, podanie np. : jego nazwy, koloru i zastosowania (apteczka, czapka z daszkiem, okulary przeciwsłoneczne, butelka z wodą, krem do opalania, ochraniacze, kask na rower/rolki itp., telefon, odblaskowe elementy, np. kamizelka, opaski itp., atlas z grzybami).

Zapraszam do obejrzenia bajki na Youtube „Reksio ratownik”

Dodatkowo starszaku, tutaj znajdziesz kilka kart pracy do utrwalenia wiedzy z całego roku. www.domowyprzedszkolak.pl, www.squla.pl/przedszkole-i-zerowka

Miłego dnia 🙂