Zajęcia popołudniowe grupa Żuczki

Temat zajęć tygodniowych „Moje zdrowie”

  1. Zabawa dydaktyczna „Nauka poprawnego mycia rąk”

Film edukacyjny „Jak myjemy ręce?”

Rodzic wraz dzieckiem udaje się do łazienki w celu pokazania prawidłowego mycia rąkJ

(CZY WIECIE JAK PRAWIDŁOWO MYĆ RĘCE? Maluchy najczęściej poświęcają tej czynności zdecydowanie za mało czasu, doskonale wszyscy wiemy, że zazwyczaj trwa to kilka sekund, a powinno… minimum pół minuty! Poniższa grafika obrazuje prawidłowy sposób mycia rąk 🙂

•Zabawa ruchowa Wycieczka rowerowa.

Dzieci stają swobodnie na dywanie. Rodzic mówi, że wszyscy razem wybierają się na wycieczkę rowerową: zakładają kask na głowę i ochraniacze na kolana oraz łokcie (dzieci naśladują ruchem mocowanie kasku i ochraniaczy). Następnie kładą się na plecach i pedałują (poruszają nogami – wykonują nimi koliste ruchy). Dojeżdżają do parku, zdejmują kask i ochraniacze – podskakują, potem jadą do lasu, gdzie zbierają jagody, a następnie wracają do domu. Za każdym razem, przed wyruszeniem w drogę, powtarzają gest zakładania kasku i ochraniaczy.

•Zabawa ruchowa z piłką Co jest zdrowe?

Piłka gumowa. Dzieci stoją w szeregu. Łapią piłkę od opiekuna, gdy ten podaje nazwy zdrowych zachowań (tj. pijemy soki, zjadamy warzywa, słuchamy zaleceń lekarza, ubieramy się ciepło jesienią), i nie łapią, gdy opiekun podaje przykłady zachowań szkodliwych dla zdrowia (np.: objadamy się słodyczami, nie bawimy się na świeżym powietrzu, nie zjadamy warzyw, nie słuchamy lekarza, nie ubieramy się ciepło jesienią).

  • Zabawa ruchowa Czyścioszki.

Tamburyn. Dzieci biegają po wyznaczonym miejscu. Na dźwięk np. bębenka zatrzymują się i pokazują czynność związaną z higieną, o której powie opiekun, np.: mycie zębów, czesanie włosów, mycie rąk, nóg, brzucha itp.

•Zabawa ruchowa Potrafię

Dzieci biegają po wyznaczonym terenie. Na hasło opiekuna np. uderzenie bębenka wykonują następujące czynności:  Ręce dobierają się parami, stoimy naprzeciwko siebie i naśladują mycie rąk, stoimy tyłem do siebie, stoimy obok siebie, idziemy do tyły, chodzimy na palcach, piętach.