Zabawy z Mikołajem

Grupa ŻUCZKI

  • Rozwiązywanie zagadki

Moi drodzy, kto to wie?
Gdzie Laponia znajduje się?
Renifery ciągną sanie,
Małe elfy robią prezenty.
A ten Pan? Kto to jest?
Z długą brodą, czerwonym strojem,
Przychodzi do dzieci,
A one się nie boją.
Duży worek ze sobą ma, a w nim:
Auto, samolot i gra.
Zgadnij mały przedszkolaku
Kto to taki?

Dzieci odgadują zagadkę, następnie oglądają portret Świętego Mikołaja.
Pytania do obrazka i zagadki:
– Jak wygląda święty Mikołaj?
– Jak jest ubrany?
– Jakie są jego cechy charakterystyczne (atrybuty)?
– Kto mu pomaga?

  • Worek Świętego Mikołaja

Rodzic wkłada do worka różne przedmioty (klocek, misia, auto, lalkę itp.) zadaniem dziecka jest rozpoznanie za pomocą dotyku (wkładając rękę do worka) odgadnięcie co znajduje się w worku. W momencie chwycenia i rozpoznania przedmiotu z worka, dziecko wyjmuje je i losuje następny przedmiot.

  • Podróż z Mikołajem – Zabawy logopedyczne – naśladowanie go przez dzieci gestem, ruchem i dźwiękiem:

    – podróż samochodem, pakowanie walizki na niby  – dzieci udają, że trzymają kierownicę, zapinają pasy i naśladują głosem samochód – wrr…,
    – podróż samolotem – dzieci idą z walizką do samolotu, rozkładają ręce i lecą naśladując samolot – żżż…,
    – po wylądowaniu – dzieci ciepło ubierają się,
    – podróż saniami z konikami – klepanie po kolanach połączone z kląskaniem i z przeszkodami (hop,hop…);
    – jazda na nartach (zapinanie nart, kasku)– szu, szu, szu…..;
    – „Sprzątanie śniegu” – zabawa ruchowa – pomoc Elfom w odśnieżaniu podwórka dla św. Mikołaja – dzieci dostają czapki i chusteczki – gdy rodzic gra na np. bębenku/ grzechotce dzieci sprzątają machając chusteczkami i mówią: szur, szur, szu, na przerwę w grze odpoczywają – kucając i przykrywają głowę chusteczką.

  • Ułóż obrazek w całość.  Dziecko dostaje pocięty przez rodzica na 3 lub 4 części obrazek. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka w całość.