Zabawy matematyczne – grupa Żuczki

Powitanie częściami ciała

Dzieci witają się poszczególnymi częściami ciała zgodnie z poleceniami opiekuna, np. „podajmy sobie prawe ręce, dotknijcie się lewymi kolanami, poklepcie się po lewym ramieniu, powitajmy się łokciami, paluszkiem…”

Poznawanie swojego ciała

Dziecko pokazuje i nazywa poszczególne części ciała, dotyka ich, porusza wskazaną częścią ciała np. „poruszam głową, poruszam oczami, poruszam buzią…”

Zabawy przed lustrem

Dziecko ogląda swój wizerunek w lustrze, pokazuje i nazywa części ciała, rusza poszczególnymi częściami ciała, naśladuje i pokazuje miny w lustrze (dowolne miny lub związane z emocjami np. jestem wesoły, jestem smutny, jestem zły).

Zabawa ruchowa z piłką

Terapeuta wydaje dziecku polecenia np.:

– stań za piłką

– stań przed piłką

– stań obok piłki

– podnieś piłkę do góry

– postaw piłkę na podłodze

– podnieś piłkę z podłogi

– rzuć piłkę do mnie.

Umieszczanie przedmiotów wg instrukcji

Gromadzimy różne przedmioty i rozkładamy w pomieszczeniu, np. jabłko na ławce, piłkę pod biurkiem, klocek na telewizorze, zegarek obok krzesła. Dziecko odpowiada na pytanie, gdzie są umieszczone poszczególne przedmioty.

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem przedmiotów;

Dziecko wykonuje polecenia opiekuna, (umieszczając przedmioty) np.

– na środku dywanu leży miś,

– obok misia siedzi lalka,

– co widzi lalka?

– za lalką jest auto

– co znajduje się przed autem?

– pod autem jest książka.

Zabawa z masą solną

Pomoce: masa solna, dwie tacki, ryż, posypki lub inne materiały do ozdabiania.

Dziecko formuje na dwóch tackach dwa duże koła z masy solnej. Na jednej tacce odciska prawą dłoń, a na drugiej lewą. Odciśnięte dłonie ozdabia wg własnego pomysłu.