Temat zajęć: W Mikołajkowym nastroju

Grupa Żuczki

Bardzo proszę aby dzieci utrwalały sobie słowa pierwszej zwrotki i refren piosenki „Siedem Reniferów”

– Ćwiczenia oddechowe

Dzieci otrzymują skrawki waty, które kładą na dłoni, mocno dmuchają w „puszek śniegowy”, aby poleciał jak najdalej.

– Ćwiczenia artykulacyjne

Zabawa „Podróż Mikołaja”. (Dzieciom zakładamy czerwone czapeczki mikołajowe).
Zapowiedź: „Dzieci czekają na prezenty, a tymczasem w śniegowej krainie Mikołaje wsiadają”:

– do sań – siad płaski, ręce wyciągnięte przed siebie (trzymają „lejce” powożącego renifera), poruszanie się całym tułowiem lekko w tył i w przód i wymawianie zgłoski: szu szu szu…
– do samolotu – wstają, ręce wyciągnięte na boki, biegają z rozpostartymi ramionami, powtarzając: wrrr wrrr wrrr…
– do pociągu – ustawiają się „w pociąg” i jadą, powtarzając: pach pach pach…
– na rower – leżenie na plecach, nóżki naśladują „jazdę” rowerem – kręcenie pedałami i powtarzanie: wu wu wu…

Nauka na pamięć pierwszej zwrotki wiersza

1.

Czy to słychać w dali sanie?

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń

Tak czekamy długo na nie!

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

Czy Mikołaj już tu jedzie?

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

Czy prezenty dla nas wiezie?

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

2.

O, już widać, patrzcie dzieci!

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

Jak na niebie gwiazda Świeci!

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

Renifery ciągną sanie.

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń..

Czekajmy cichutko na nie.

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń.

Połącz w pary