Dbamy o zdrowie – zajęcia dla Żuczków

Zabawa logopedyczna

„Miś idzie na spacer”

 Dzisiaj wasze języczki będą misiem Uszatkiem, a wasza buzia jego domkiem.
Miś obudził się wcześnie rano – przeciągnął się i trochę poziewał. Zrobił poranną gimnastykę – kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy przy szeroko otwartych ustach), troszkę pobiegał (wypychanie językiem policzków). Na śniadanie zjadł słodki miód (oblizywanie warg). Potem umył ząbki (oblizywanie językiem górnych zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych,
a następnie otwartych ustach).Wyjrzał przez okno (wysuwanie szerokiego języka na zewnątrz jamy ustnej). Zobaczył Zosię i Jacka. Przesłał im całuski (cmokanie ustami – naśladowanie posyłania całusków). Dzieci zaprosiły go na spacer
do lasu.

  1. Wysłuchanie wiersza

Wiersz M. Witewskiej ,,W owocach i warzywach zdrowie się ukrywa”

Chomik Pucuś dba o zdrowie, teraz o tym wam opowie:

zjada jabłko i marchewkę, groszek, gruszkę, kalarepkę.

Bo w owocach i warzywach samo zdrowie się ukrywa.

Przed jedzeniem łapki myje,

szklankę mleka rano pije.

I dentysty się nie boi.

Nie ma czego, mili moi!

Rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza.

−Jak chomik Pucuś dba o zdrowie?

−Co robi chomik przed jedzeniem?

−Dlaczego Pucuś nie boi się dentysty?

−Kto z was był kiedyś u dentysty? Jak wygląda taka wizyta?

  • Nauka wiersza na pamięć

„Spadła gruszka”
Spadła gruszka do fartuszka
a za gruszką dwa jabłuszka
a śliweczka spaść nie chciała
bo śliweczka nie dojrzała!

  • Karty pracy
  • Zdrowe i niezdrowe produkty.

Rodzic wcześniej wycina obrazki. Dziecko pod uśmiechniętą buźką układa zdrowe produkty a pod smutną niezdrowe.

  • Nazwij warzywa i owoce następnie połącz w pary
  • Wyklej jabłko kawałkami czerwonej plasteliny