Aktywność matematyczna

 Witam Was serdecznie,

dzisiaj trochę matematyki.

Pomoce: pasek kartki, kolorowe klamerki do bielizny

1. „Utrwalamy dodawanie”- Rodzic podaje Wam działania, a Wy staracie się podać prawidłowe rozwiązanie, przypinając klamerki do kartki np. 4 + 3 = 7. Można się tak wspólnie wspaniale pobawić. Można układać zadania z treścią. Jeszcze więcej radości. No i to wspaniałe ćwiczenie na cierpliwość i sprawne operowanie naszymi paluszkami. Powodzenia

2.„Matematyczne zagadki”

Proponujemy przeczytać dzieciom zagadki, dzieci na pewno doskonale poradzą sobie z nimi.
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

  • 3.Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 1 – 10.

Dodajemy i odejmujemy na liczmanach. Możemy wykorzystać patyczki, kredki czy klocki.

  1. 2+2=….., 3+4=…., 10-3=…., 8- 2=…. itd.

Prosimy dziecko by wzięło dwa liczmany (np. kredki) i dołożyło jeszcze dwa liczmany.  Dziecko podaje wynik.

Dzieci mogą samodzielnie proponować działania, ważne by były one w zakresie od 1 – 10.

4.Karta pracy:

5. „Rodzinny obiad” – zabawa matematyczna według metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Każde dziecko dostaje trzy kółka z papieru i dziesięć liczmanów. Kółka są talerzami mamy, taty i dziecka i każda z tych osób dostaje na talerz po trzy pierożki. Dzieci mają rozwiązać zagadkę ile było wszystkich pierożków. Następnie mama oddaje jeden pierożek tacie. Czy pierożków jest nadal tyle samo? Kto ma najwięcej, kto najmniej? Potem dzieci mogą wymyślić własne zadania z treścią. 

6.

Miłego dnia 🙂