SPRAWOZDANIE DYREKTORA PRZEDSZKOLA W KAMIONKACH Z PRZEPROWADZONYCH INWESTYCJI NA TERENIE PLACÓWKI.

W bieżącym roku szkolnym wzbogacono bazę przedszkolną o:

  1. na terenie ogrodu przedszkolnego:

– nakrycia piaskownic oraz ich zadaszenie;

– od sponsora pozyskałam – domek na sprzęt do zabaw w piaskownicy oraz 3 ławki

do  ogrodu;

– dzięki wsparciu Wydziału Ochrony Środowiska uzyskałam 1500 zł z przeznaczeniem na zakup roślin do ogrodu;

– domek ogrodowy do zabaw;

2) ze środków unijnych zakupiono:

a) do sal przedszkolnych:

– 2 interaktywne monitory dotykowe do sal dzieci sześcioletnich;

– 2 tablety do sterowania robotem do nauki kodowania;

– 5 rodzajów po 2 zestawy klocków lego Duplo do nauki matematyki oraz kodowania;

– szafki z 10 rodzajami klocków do zabaw manipulacyjnych do 4 sal;

– zestawy małego lekarza do 4 sal;

– puzzle i gry i klocki typu Clik;

– 8 nowych lalek do sal dzieci najmłodszych oraz wózki do lalek;

– 2 zestawy obiadowe;

– 2 zestawy naczyń kuchennych;

– 4 miękkie lalki manipulacyjne;

– „balamari” – grę zręcznościową;

– kolorowe rybki, grę rybki, rybki magnetyczne;

Przedszkole w Kamionkach dysponuje stworzoną przez mnie nowoczesną Salą Doświadczania Światła. Jest to wyodrębnione pomieszczenie w naszym przedszkolu, które wyposażone jest specjalne urządzenia stymulujące zmysły dziecka. Głównym celem sali jest stymulowanie między innymi: umysłu, percepcji wzrokowej, słuchowej dotykowej poprzez nowe doświadczenia. Należy pamiętać, że zmysły to podstawa rozwoju każdego człowieka, ponieważ dostarczają one informacji o otaczającym świecie, co wpływa na procesy poznawania i uczenia. W sali znajdują się między innymi kurtyny świetlne, kolumny wodne czy też tablice świetlne. Dodatkowym atutem naszej sali w przedszkolu jest fakt, że została ona wyposażona w specjalny dywan interaktywny, dzięki któremu dzieci mogą rozwijać się poprzez zabawę. Mata ta stwarza szereg możliwości począwszy od interaktywnej nauki języka angielskiego po przeprowadzanie zajęć terapeutycznych. Dzieci w czasie zajęć na „magicznym dywanie” nie tylko się bawią ale rozwijają np. spostrzegawczość, refleks, koncentrację uwagi, pamięć, czujność, orientację przestrzenną, koordynację wzrokową. Dodatkowo w czasie zajęć grupowych z użyciem maty dzieci uczą się tak ważnych w dzisiejszych czasach kompetencji społecznych. 

b) do sali doświadczania świata zakupiono:

– dywan interaktywny zawierający 52 gry dydaktyczne, do pracy korekcyjno – kompensacyjnej, do nauki języka angielskiego, do zajęć ruchowych, do zajęć logopedycznych, do zajęć matematycznych oraz kodowania;

– potrójną kolumnę bąbelkową, fluoroscencyjne tuby, kurtynę światłowodową, kaskadę światłowodową, kącik lustrzany z materacem, kulę lustrzaną z oświetleniem, lampkę mini, światłowody, patyczki świecące w ciemności, materac sensoryczny, hamak;

– lustro do gabinetu logopedy, komputer z nowym oprogramowaniem do pracy logopedy, pomoce dydaktyczne i terapeutyczne dla logopedy;

– pomoce dydaktyczne i terapeutyczne do pracy dla psychologa oraz do pracy korekcyjno – kompensacyjnej: memo dotykowe duże i małe, domino dotykowe duże, maximemo z fakturami, sześciany akustyczne, pamięć dźwiękową, puszki dźwiękowe;

c) zakupiono sprzęt sportowy uzupełniając tym samym bazę przedszkola o:

– woreczki sportowe do ćwiczeń (kolory, alfabet, z cyferkami, figury);

– szarfy;

– opaski;

– chustki do tańca;

– chusty do żonglowania;

– gry do zabaw grupowych – „wygibajtus owocowy”, „twister”, grę w klasy z pianki, kryjówkę niespodzianek, balansującą grę klasową, klasowy zestaw do zabaw ruchowych, wrzutki z kulką;

d) uzupełniono płytotekę przedszkola o FILMY EDUKACYJNE Z SERII „JUŻ TO WIEM”:

 „Jak i skąd przywędrował prąd”; „Jak powstaje papier”;  „Balet”; „Cztery pory roku: jesień”; „Cztery pory roku: „Wiosna”; „Cztery pory roku: zima”; „Czary mary z drewna”; „Gdzie znikają śmieci”;  „Dużo krzyku przy karmniku”; „Czarodzieje cukierni”; „Od ziarenka do bochenka”; „Pan budowniczy”;  „Górnik”; „Od drukarni do księgarni”; „Kościół”; „Dzielny strażak”; „Zdrowe ząbki”; „Mechanik lekarz aut”; „leśniczy przyjaciel lasu”; „Mieszkańcy zoo”; „ Listy paczki kolorowe znaczki”; „Zwierzęta na wsi”;  „Kto leczy zwierzątka”; „Jak powstaje żółty serek”; „Kasia i jej pszczoły”; „Kwiaty”; „Cztery kopyta”; „Czysta woda”.

3) ze środków przedszkolnych zakupiono:

a) do sal przedszkolnych:

– szafki z 10 rodzajami klocków do zabaw manipulacyjnych do pozostałych 4 sal;

– nowy dywan do sali pszczółek;

– klocki cliks rollerbox 2 szt.;

– klocki clicformers 1 szt.;

– klocki zoob z-galax 1 szt.;

– mozaikę w drewnianym pudełku 2 szt.;

– układankę szlaczki i rytmy 2 szt.;

– grę dobble 1,2,3 1 szt.;

– grę dobble kids 1 szt.;

– karty obrazkowe – znajdź różnice 1 szt.;

– magiczne okulary 1 szt.;

– bingo dźwięki z otoczenia 1 szt.;

– tęczowe kamyczki do zabaw kreatywnych 1 szt.;

– wesołe autka – garaż z windą 2 szt.;

– robot Photon Edu 1 szt.;

– mata edukacyjna do Photona 1 szt.;

– zestaw fiszek do Photona 1 szt.;

b) do kącika sensorycznego (usytuowanego w końcu szatni) zakupiono:

– zestaw mebli, lustro, stolik, krzesełka oraz 2 parawany;

– pomoce do pracy z dziećmi z problemami sensorycznymi:

  • fakturową opaskę z kulką 2 szt.;
  • zegar emocji 1 szt.;
  • grę memory nasze emocje 1 szt.;
  • dźwięki – rozpoznawanie emocji 1 szt.;
  • misiowe humorki – co czuje miś? cz.1 i 2:
  • znajdź kotka Monty 1 szt.;
  • labirynt zręcznościowy 1 szt.

c) do pracy dydaktycznej zakupiono:

– materiały dydaktyczne do zajęć z języka angielskiego dla dzieci młodszych i starszych;

d) z własnych środków podarowałam książki:

„ Siedem łyżeczek. Rozmowy o rodzinie.” ks. Jana Twardowskiego; „Stany Zjednoczone” i „Indie” z serii „W drodze do szkoły” autorstwa Anny Obiols i Subi; „Historia kotki Emeline i brata Franciszka, który pokazał jej, czym jest miłość” Giuseppe Caffulli; „Mela i sport czyli bieg z przeszkodami” Alex Cabrera – Rosa M. Curto; „Bajkomat i jego bajki plasterki na dziecięce rozterki” Joanny Winieckiej – Nowak; „Lamelia szczęśliwa i chrapka na babkę” Joanny Krzyżanek; „Adam i Ewa”, „Kain i Abel”, „Noe”, „Mojżesz” z serii „Postaci biblijne”.

4) W miesiącu czerwcu, z związku z wysokimi temperaturami oraz zapowiadanymi upałami, złożyłam wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik o zakup klimatyzatorów do sal, które zostały dostarczone do przeszkolą już na początku lipca (co potwierdza pismo z dnia 24.06.2019r.).